امروز: شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 26 شوال 1445 | 2024-05-04
کد خبر: 48184 |
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷ |
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ،  شاخص کل بازار سرمایه در چهار شنبه هفته گذشته به کف خود رسید و تا کانال یک میلیون و ۲۴۷ هزار واحدی کاهش یافت، اما از روز شنبه با خبر حمایت ۱۰ بندی از بازار سرمایه شاهد بودیم که شاخص کل بازار سرمایه به روند صعودی بازگشت و […]

به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ،  شاخص کل بازار سرمایه در چهار شنبه هفته گذشته به کف خود رسید و تا کانال یک میلیون و ۲۴۷ هزار واحدی کاهش یافت، اما از روز شنبه با خبر حمایت ۱۰ بندی از بازار سرمایه شاهد بودیم که شاخص کل بازار سرمایه به روند صعودی بازگشت و این رشد تا روز دو شنبه ادامه پیدا کرده است، به طوری که در روز دو شنبه شاخص کل بازار سرمایه ۱.۲ درصد تقویت شده است.

به عقیده کارشناسان بازار سرمایه تقویت شاخص کل ناشی از دو عامل اساسی است، اول کاهش شدید شاخص کل بازار سرمایه که هفته گذشته بیش از ۵ درصد افت کرده بود و همچنین تزریق نقدینگی از سوی صندوق تثبیت بازار سرمایه از ابتدای روز شنبه.
ورود نقدینگی در سه روز کاری هفته جاری به خصوص درنماد‌های بزرگ و شاخص ساز به وضوح دیده می‌شود و این یعنی منابع صندوق تثبیت بازار سرمایه به شرکت‌های بزرگ و شاخص ساز تزریق شده است.

تقویت شاخص کل بازار سرمایه در حالی روی داده است که شاخص هم وزن که معیار دقیق‌تری از بازار سرمایه است، روند ریزشی را طی کرده است، ریزش شاخص کل هم وزن بدین معنی است که سرمایه‌های تثبت فقط به سهام‌های بزرگ تزریق شده است.

به عقیده کارشناسان بازار سرمایه این نوع حمایت نمی‌تواند موجب تدوام رشد بازار سرمایه شود و بالاخره در روز‌های آینده شاخص کل بازار سرمایه مجددا روند نزولی را طی خواهد کرد.

آنچه که مشخص است نیاز اصلی بازار سرمایه اعتماد است و تا زمانی که اعتماد به بازار سهام بازنگردد، شاخص کل با قدرت رشد نخواهد کرد.

در روز‌های آینده باید ورود و خروج پول حقیقی را مورد بررسی قرار دهیم، تا اگر ورود پول پر قدرت صورت گیرد، مسلما شاخص کل روند صعودی خود را شروع کرده است و به نوعی اعتماد به بازار سهام بازگشته است، اما اگر همچنان شاهد خروج پول از بازار سهام باشیم، شاخص کل بازار سرمایه به ریزش خود ادامه خواهد داد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید