امروز: شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 26 شوال 1445 | 2024-05-04
کد خبر: 48384 |
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷ |
ارسال به دوستان
پ

بانکداری نوین – رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به برنامه عرضه اوراق سکه در بورس کالا، گفت: چنانچه اوراق سکه با قیمت مناسب در بورس عرضه و نرخ ارز کنترل و مدیریت شود، می توان انتظار روند ثبات و کاهش قیمت سکه در بازار در هفته‌های پیش‌رو را داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ، نادر بذرافشان در خصوص انتشار اوراق سکه در بورس تصریح کرد: آنطور که اعلام شده، قرار است این اوراق در بورس کالا عرضه شود و بایستی منتظر ماند تا ببینیم، قیمت این اوراق به چه میزان تعیین و اعلام خواهد شد.

وی افزود: اوراق در بورس عرضه و قیمت آن تعیین خواهد شد و مردم می‌توانند اوراق را خریداری کنند و با توجه به اینکه دیگر، تحویل فیزیکی سکه مطرح نیست، هر زمانی که بخواهند بفروشند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: چنانچه بتوانند اوراق سکه را با قیمت مناسب در بورس عرضه کنند و بانک مرکزی نرخ ارز را کنترل و مدیریت کند، می توان انتظار روند ثبات و کاهش قیمت سکه در بازار در هفته‌های پیش‌رو را داشت. البته که این ثبات و کاهش قیمت در بازار به قیمتی که برای اوراق تعیین می‌شود، بستگی دارد. چنانچه قیمتی کمتر از قیمت بازار تعیین شود، ١٠٠ درصد تاثیرگذار خواهد بود و منجر به کاهش قیمت‌ سکه در بازار نیز خواهد شد.

وی گفت: بایستی عرضه در هفته جاری انجام شود و شرایط عرضه مشخص شود تا بتوان دقیق‌تر بازار را پیش‌بینی کرد، اما قطعا نظارت و مدیریت بانک مرکزی بر نرخ ارز، بر کنترل قیمت سکه در بازار پس از فروش اوراق سکه در بورس، موثر خواهد بود.

بذرافشان با بیان اینکه نوسانات افزایشی نرخ ارز هفته گذشته سبب شد که بازار داخلی سکه و طلا نیز مسیر افزایشی طی کند، افزود: امیدواریم عرضه اوراق سکه در بورس کالا، منجر به یک قیمت رقابتی و کاهشی شود تا ضمن کنترل نرخ ارز در بازار، قیمت‌ها در بازار سکه نیز کاهش پیدا کند و به ثبات برسد. چنانچه قیمت اعلامی، حداقل بین سه تا پنج درصد زیر قیمت بازار باشد، تاثیر قابل توجهی در کنترل قیمت سکه بازار دارد و روند صعودی که طی هفته‌های اخیر در پیش گرفته را متوقف و مسیر آن را کاهشی می کند.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید