امروز: شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 26 شوال 1445 | 2024-05-04
کد خبر: 48463 |
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷ |
ارسال به دوستان
پ

 بانکداری نوین – یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به اینکه اکنون قیمت سهام در بازار به نقطه ارزندگی رسیده است، به نظر می‌رسد که ترجیح عمده سرمایه‌گذارانی که بین سرمایه‌گذاری در سهام، بانک و اوراق درآمد ثابت مانده‌اند، خرید سهام باشد.

 به گزارش پایگاه خبری بانکداری نوین ، «معین شفیعی» در گفت‌وگو با  ایرنا به اقدامات اخیر مسوولان در راستای حمایت از بازار سرمایه اشاره کرد و اظهار داشت: مصوبه ۱۰ بندی از جمله اقدامات مثبتی است که از سوی مسوولان در دستور کار قرار گرفته است، بر اساس مهم‌ترین بند این بسته حمایتی، بیمه سبد سهام پرتفوی ۱۰۰ میلیونی سرمایه‌گذاران با تضمین سود ۲۰ درصدی توسط دولت است.

وی افزود: امروز برای سرمایه‌گذاران خرد با توجه به تضمین سود ۲۰ درصدی در بازار سهام، دو راه وجود دارد، در ابتدا باید یا سرمایه‌های خود را بدون ریسک در سپرده‌های بانک یا اوراق با درآمد ثابت سرمایه گذاری کنند یا اینکه سهام بخرند و آن را بیمه کنند که با توجه به ارزندگی سهام بسیاری از شرکت‌ها در پی کاهش‌های اخیر، به نظر می‌رسد که ترجیح عمده سرمایه‌گذاران، خرید سهام و سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه باشد.

شفیعی به توقف عرضه سهام شرکت‌های جدید در بازار تا پایان سال جاری اشاره کرد و گفت: پیشنهاد ما این است با بهره‌گیری بیمه سهام در عرضه سهام جدید، شرایط برای آشتی سهامدارانی خردی که با بازار قهر کرده بودند نیز فراهم شود.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: به طوری که ناشر سهام جدید، اصل سهم را با ۱۰ درصد بالاتر از قیمت عرضه، بیمه کند و هم‌زمان شرکت تامین سرمایه را معرفی کند که با عرضه سهام، فروش اوراق تبعی را انجام دهد و اصل و سود این مبلغ را تضمین کند.

به گفته وی، از این طریق هر شرکت جدیدی که وارد بورس می‌شود، یک شرکت تامین سرمایه را به عنوان ضامن معرفی می‌کند و سهامداران نیز همانند گذشته از عرضه‌های جدید استقبال می‌کنند. 

شفیعی در پایان گفت: پیشنهاد دوم نیز بالا بردن سقف بیمه سهام از سبدهای ۱۰۰ میلیون تومانی به ۳۰۰ میلیونی است تا طیف گسترده‌تری از سهامداران مشمول بیمه شوند و ریسک این عده نیز پوشش داده شود که باید بررسی شود آیا این موضوع امکان عملیاتی شدن دارد یا خیر.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید