امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 79050 |
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰ |
ارسال به دوستان
پ

بانکداری نوین- بانک ایران زمین در راستای اجرای وظیفه مسئولیت اجتماعی سازمانی با بهره گیری از تمام امکانات و پتانسیل خود، در جهت توسعه تولید داخلی و ایجاد کسب و کار برای جوانان این سرزمین، حرکت خواهد کرد.

به گزارش بانکداری نوین ،یکی از مسایل عمده جوامع شهری در کشورهای در حال توسعه ضعف جوامع محلی و آسیب پذیری آنها در برابر شوک های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است که می توانند باعث گسترش فقر, فساد وجرم و جنایت و در نهایت کاهش کیفیت زندگی شهروندان شود. از این منظر توانمند سازی جوامع یکی از رویکردهای مهم مدیریتی در این مناطق محسوب می شود.
 
توانمندسازی جامعه به فرآیندی اطلاق می شود که آنها را قادر می سازد تا کنترل بیشتری بر زندگی خود داشته باشند. «جوامع» گروه‌هایی از مردم هستند که ممکن است از نظر فضایی به هم مرتبط باشند یا نباشند، اما دارای علایق، نگرانی‌ها یا هویت‌های مشترک هستند. ارتباطات و تامین مالی نقشی حیاتی در تضمین توانمندسازی جامعه ایفا می کنند.
 
بر اساس تجربیات دیگر کشورها, توانمند سازی از عهده یک نهاد و یا سازمان و یا حتی گروه خارج است. این مهم نیازمند همفکری و همکاری گروه قابل توجهی از دستگاه ها و نهاد ها با مشارکت موثر مردم محلی است.
 
بانک ایران زمین با توجه به جایگاه اقتصادی، به عنوان بانک پیشرو در زمینه عمل به مسئولیت اجتماعی که دارای ریرساخت های قابل توجه در حوزه بانکداری دیجیتال است، توانمند سازی جوامع را در کشور به عنوان یکی از اهداف بلند مدت و راهبردی خود تعریف کرده است و در همین رابطه اقدام به امضای تفاهم نامه همکاری با بنیاد آینده سازان محلات (باما) در قالب”طرح ملی توانمندسازی محلات” کرده است. در قالب این تفاهم، طرح ملی توانمندسازی محلات با مشارکت نهادهای چهارگانه کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور، سازمان جمعیت هلال احمر و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با هدف تأمین خدمات در پنج حوزه شامل مسکن، اشتغال، سلامت، تغذیه و پوشاک و تحصیلات در ۲۰۲۰ محله کمتر برخوردار کشور اجرایی شده است.
 
بانک ایران زمین به عنوان یک نهاد پولی و مالی برخوردار از تخصص های عمده در این حوزه با پیوستن به “طرح ملی توانمند سازی محلات” فرصت های قابل توجهی را برای شکوفایی و توسعه جوامع هدف در اختیار دست اندر کاران و در نهایت ساکنان محلی قرار می دهد. افزایش مشارکت مالی که بانک ایران زمین از طریق بهبود راهبردها، ارایه راهکارها و تهیه و در دسترس قرار دادن ابزارهای مالی از جمله اپلیکیشن های جامع مالی جهت تامین مالی خرد جوامع محلی ارایه می کند باعث بهره مندی بیشتر و بهنگام این جوامع از منابع مالی مورد نیاز، افزایش توان مالی و در نتیجه کاهش فقر و آسیب های اجتماعی می شود.
 
از این منظر، مشارکت بانک ایران زمین به ویزه با استفاده از زیرساخت های دیجیتال و هوش مصنوعی در امر توانمند سازی جوامع محلی می تواند با کمک به توسعه تامین مالی خرد با ارایه وام های کم بهره هدفمند خونی تازه در رگهای جوامع محلی هدف برای احداث فضای های آموزشی- بهداشتی، افزایش تمایل به مشارکت و در نتیجه ارتقای سرمایه اجتماعی، بهبود شرایط زندگی از جمله در بخش مسکن و بهداشت، بهبود مشارکت مبتنی بر تعامل و همکاری اقدام‌محور با سازمان‌های غیردولتی غیررسمی مانند هیئت‌های مذهبی و سطح محله برای حفظ محیط زیست، ایجاد امنیت شغلی برای ساکنین و … ارایه کند.
 
عبدالمجید پورسعید، مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره بانک ایران زمین در مراسم عقد تفاهم نامه با بنیاد آینده سازان محلات، درباره طرح اعلام کرد: بانک در راستای اجرای وظیفه مسئولیت اجتماعی سازمانی با بهره گیری از تمام امکانات و پتانسیل خود، در جهت توسعه تولید داخلی و ایجاد کسب و کار برای جوانان این سرزمین، حرکت خواهد کرد.
 
 
 
کاظم دهقان، مدیرعامل هلدینگ فناوری اطلاعات بانک ایران زمین (جامپ) نیز در مراسم مذکور طرح ملی توانمندسازی محلات را تعامل بی نظیر کسب و کار و محلات با حوزه های پرداختی و بانکی معرفی کرد و گفت: این طرح دقیقا تعریفی از بانکداری دیجیتال است تا ما بتوانیم امور بانکی را براساس نیاز مشتری طراحی کنیم و در اختیار مشتریان قرار دهیم. این طرح می تواند نقطه عطفی در نظام بانکی کشور باشد./ بانکداری نوین. /p>

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید