امروز: سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 22 شوال 1445 | 2024-04-30
کد خبر: 79431 |
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷ |
ارسال به دوستان
پ

بانکداری نوین- کتاب «روش‌های مؤثر یادگیری آماری برای بیم‌سنج‌ها؛ روش‌های مبتنی بر درخت و بسط آن‌ها» نوشته دنیو میشل[۱] ، هاینو دوناسیئن [۲] و تروفین ژولین [۳] و ترجمه دکتر مهناز منطقی پور و دکتر معصومه حقیقی، توسط انتشارات پژوهشکده بیمه منتشر شد.

به گزارش بانکداری نوین از روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، کتاب «روش‌های مؤثر یادگیری آماری برای بیم‌سنج‌ها؛ روش‌های مبتنی بر درخت و بسط آن‌ها» در شش فصل شامل «مقدمه»، «ارزیابی عملکرد»، «درختان رگرسیون»، «درختان دسته‌بندی شده و جنگل‌های تصادفی»، «درختان توانمند شده» و «اندازه‌های مقایسه الگو» تدوین گردیده است.
صنعت بیمه صنعتی مبتنی بر داده است بنابراین به کارگیری روش‌ها و الگو‌های یادگیری ماشین می‌تواند برای بیم‌سنج‌ها و متخصصان صنعت بیمه نیز راهگشا باشد و منجر به پیش‌بینی‌های دقیقتر و ارزیابی‌های بهتری از ریسکها شود. درخت تصمیم یکی از روش‌های متداول و پرکاربرد یادگیری ماشین است که سرعت و دقت بالایی برای محاسبات مبتنی بر داده ارائه می‌کند. از این رو کتاب «روش‌های مؤثر یادگیری آماری برای بیم‌سنج‌ها؛ روش‌های مبتنی بر درخت و بسط آن‌ها» از جمله کتب تخصصی در حوزه به کارگیری درخت تصمیم در محاسبات بیم‌سنجی به شمار می‌رود که محتوای آن برای دانشجویان دوره‌ کارشناسی ارشد بیم‌سنجی و بیم‌سنج‌های فعالی که به درک بهتر تحلیل داده‌های بیمه علاقه‌مند هستند بسیار سودمند خواهد بود.
این کتاب، هنر چگونگی به کارگیری درختان رگرسیون و ترکیبهای مختلف آن مانند جنگل‌های تصادفی و درختان توانمندشده را توضیح می‌دهد و به بحث درباره ارزیابی دقت الگو‌های پیش‌بینی رگرسیون می‌پردازد.
در سرتاسر این کتاب به صورت متناوب جنبه‌های روش شناسی و مثالهای عددی یا مطالعات موردی برای نشان دادن کاربردهای عملی روش‌های پیشنهادی شرح داده شده است و نرم افزار آماری R برای اجرای تحلیل‌ها در طول این کتاب مناسب و ساده تشخیص داده شده است. به علاوه ملزومات فنی برای درک مطالب در سطح معقولی حفظ شده به طوری که متن کتاب برای طیف وسیعی از خوانندگان قابل درک است. مثال‌های کاربردی ارائه شده در کتاب که حاصل تجربیات ارزنده نویسندگان کتاب هستند نیز در صنعت بیمه ایران قابل پیاده‌سازی می‌باشند.
علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب «روش‌های مؤثر یادگیری آماری برای بیم‌سنج‌ها؛ روش‌های مبتنی بر درخت و بسط آن‌ها» می‌توانند به کتابفروشی پژوهشکده بیمه به نشانی تهران، سعادت‌آباد، میدان شهید حسن تهرانی مقدم (کاج سابق)، سرو غربی، پلاک ۴۳ مراجعه و یا با شماره تلفن ۲۲۰۶۶۰۶۳ داخلی ۶۶۶ تماس حاصل فرمایند.
خرید اینترنتی این کتاب نیز از طریق سایت https://bookstore.irc.ac.ir/ امکان‌پذیر می‌باشد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری بانکداری نوین در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید